Aktualizacja zasad dotyczących wyświetlania reklam dzieciom i nastolatkom

W grudniu 2023 roku Google przewiduje aktualizację treści części zasad dotyczących wyświetlania reklam dzieciom i nastolatkom w celu zwiększenia ich zrozumiałości i przejrzystości. Ważne jest podkreślenie, że zakres egzekwowania tych zasad pozostaje niezmieniony.

  1. Reklamy w treściach przeznaczonych dla dzieci:

Google wprowadza uporządkowanie i poprawki w sekcji dotyczącej kategorii podlegających ograniczeniom oraz niedozwolonych treści. Celem jest zapewnienie większej przejrzystości i spójności z zasadami zabezpieczeń dotyczących wyświetlania reklam dzieciom.

  1. Zabezpieczenia dotyczące wyświetlania reklam dzieciom:

Google planuje wprowadzenie nowego artykułu w Centrum Pomocy Google Ads, który ułatwi dostęp do informacji na temat obowiązujących zabezpieczeń dotyczących wyświetlania reklam dzieciom oraz wyjaśni, na czym te zabezpieczenia polegają.

  1. Zabezpieczenia dotyczące wyświetlania reklam nastolatkom:

Google dokona poprawek w sformułowaniach tych zasad, aby zapewnić ich większą przejrzystość i spójność z innymi regulacjami.

Celem tych aktualizacji jest zapewnienie lepszego zrozumienia zasad dotyczących reklam skierowanych do dzieci i nastolatków, co pozwoli zarówno reklamodawcom, jak i użytkownikom na bardziej świadome i zgodne z przepisami korzystanie z platformy Google Ads.

Źródło: https://support.google.com/adspolicy